Strona główna » Serwis główny » Aktualności » Ślepe zakręty

Ślepe zakręty

Znaczna część zakrętów w Polsce to zakręty ślepe, czyli takie, w których widoczność urywa się w pewnym miejscu ze względu na obecność roślinności, budynków lub innych przeszkód po wewnętrznej stronie łuku.

Trenerzy Szkoły Jazdy Renault przypominają o zasadach bezpieczeństwa w czasie pokonywania zakrętów.


Znajdujące się po wewnętrznej stronie zakrętu przeszkody znacznie ograniczają pole widzenia kierowcy. Zachowanie zasad bezpieczeństwa w takiej sytuacji to przede wszystkim obniżenie prędkości – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault.
Bezpieczna prędkość w ślepym zakręcie oznacza takie tempo jazdy, które pozwoli kierującemu  zatrzymać samochód na aktualnie widzianym przez niego odcinku drogi. To umożliwi uniknięcie zderzenia z przeszkodą, znajdującą się poza granicą widoczności.

Warto pamiętać, że na awaryjne zatrzymanie auta jadącego z prędkością ok. 100 km/h potrzebny jest odcinek co najmniej 80 metrów. Dokładna długość zależy od warunków pogodowych, nawierzchni, stanu opon oraz kondycji kierowcy i związanego z nią czasu reakcji.

Im większa prędkość przy wejściu w zakręt, tym trudniej jest utrzymać tor jazdy. Kierowcy często przeceniają swoje umiejętności, a w przypadku zakrętu o ograniczonym polu widzenia, gdy zauważymy pojazd jadący z naprzeciwka lub niespodziewaną przeszkodę, może być zbyt późno na reakcję – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.  

Autor: .
Źródło: Szkoła Jazdy Renault
0
Komentarze do:

Ślepe zakręty

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: