Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » Yamaha FJR1300 na 2016 rok w zbliżeniu

Yamaha FJR1300 na 2016 rok w zbliżeniu

Yamaha FJR1300
Dodano: 04. 12. 2015
Tagi: Yamaha, Kobieta na motocyklu, Yamaha FJR1300

W 2016 roku Yamaha podwyższa poprzeczkę, dodając modelom FJR1300A/AE/AS szereg nowych właściwości, które zapewnią bardziej dynamiczny, sportowy charakter, większą wygodę oraz przyjemność z jazdy przy każdej prędkości.

W celu osiągnięcia tych założeń projektanci Yamahy opracowali całkowicie nową, 6-biegową przekładnię, która oferuje lepsze przyspieszenie i mniejsze obroty podczas jazdy z dużą prędkością i na najwyższym biegu. W rezultacie otrzymano bardziej dynamiczne, sportowe osiągi oraz większy komfort i relaksującą jakość jazdy.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Kolejną, znaczącą zmianą, którą przygotowano na rok 2016, jest użycie nowego sprzęgła A&S (Assist and Slipper), które zapewnia płynniejszą redukcję biegów w celu poprawy stabilności podwozia podczas zwalniania, dzięki czemu pokonywanie zakrętów na „serpentynach” jest znacznie przyjemniejsze. Z kolei nowe sprężyny sprzęgła o obniżonym ugięciu zapewniają lżejszą i łatwiejszą obsługę dźwigni sprzęgła.
Całkowicie nowe, LED-owe oświetlenie z przodu i z tyłu pojazdu nadaje lepszy wygląd całej gamie modeli FJR – podczas gdy nowe lampy doświetlające zakręty w wersji FJR1300AE/AS poprawiają właściwości jazdy po ciemku. Za sprawą zmodyfikowanego oprzyrządowania i nowej opcji kolorystycznej Matt Silver, najnowsza generacja motocykli FJR nie przestaje zachwycać wyrafinowanym stylem i znakomitą funkcjonalnością, które z pewnością zostaną docenione przez lojalnych wielbicieli tych modeli.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Nowa, 6-biegowa przekładnia zapewnia lepsze osiągi
FJR, napędzana potężnym, płynnie pracującym silnikiem o pojemności 1298 cm3, słynie z komfortu na długich trasach pokonywanych z dużymi prędkościami, a model z 2016 roku został tak przekonstruowany, aby zapewniać jeszcze przyjemniejszą i jeszcze bardziej dynamiczną jazdę – poprzez zamontowanie nowej, 6-biegowej przekładni.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Cała skrzynia biegów została zmieniona na 2016rok. Nowa, 6-biegowa przekładnia modelu FJR jest pierwszą jednostką Yamahy wyposażoną w oddzielne sprzęgło kłowe z nową przekładnią o zębach skośnych. W porównaniu z konwencjonalną, pojedynczą przekładnią kłową o zębach prostych, ta nowa, 6-biegowa konstrukcja jest o około 400 gramów lżejsza od 5-biegowej przy zachowaniu podobnych wymiarów.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Nowa, 6-biegowa skrzynia umożliwia kierowcy FJR lepsze wykorzystanie mocy, pochodzącej z wysokiego momentu obrotowego silnika o pojemności 1298 cm3, poprzez optymalizację osiągów motocykla w całym zakresie prędkości, dając w efekcie przyjemniejszą i bardziej zintegrowaną jazdę.

Nowe, lżej pracujące sprzęgło A&S zapewnia płynniejszą redukcję biegów
W celu uzyskania jeszcze łagodniejszej i płynniejszej pracy podwozia podczas redukcji biegów, modele 2016 FJR1300A/AE zostały wyposażone w nowe sprzęgło antyhoppingowe A&S (Assist and Slipper), które jest podobne w swej konstrukcji do jednostki użytej w motocyklu YZF-R1 z 2015 roku.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Sprzęgło A&S wykorzystuje ukośną krzywkę między koszem sprzęgła a tarczą dociskową, a taka konstrukcja zapewnia wiele korzyści w porównaniu z konwencjonalnym sprzęgłem. Po pierwsze, ukośna krzywka zwiększa moc sprężyn sprzęgła, co umożliwia wykorzystanie sprężyn o mniejszym ugięciu w celu uzyskania lżejszej obsługi dźwigni sprzęgła przez kierowcę.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Po drugie, podczas redukcji biegów sprzęgło A&S częściowo się rozłącza, gdy moment tarcia przekazywany z tylnego koła do przekładni przewyższa moment skręcający od strony silnika. Podczas ostrego hamowania silnikiem ukośna krzywka umożliwia tarczy dociskowej częściowe rozłączenie i zezwala na około 50-procentowy uślizg sprzęgła. Poprzez skuteczne tłumienie sił wywołanych wstecznym momentem obrotowym, sprzęgło A&S pozwala spowolnić wszelkie ruchy podwozia, a także złagodzić niestabilność podczas redukcji biegów, zapewniając płynniejsze prowadzenie.

Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Yamaha FJR1300
Nowy, podwójny LED-owy reflektor
W celu podkreślenia mocnej pozycji FJR jako kompletnego sport tourera Yamahy o dalekim zasięgu, modele 2016 zostały wyposażone w podwójną konstrukcję reflektora, zawierającego w pełni nowe, LED-owe oświetlenie. Sprawiające wrażenie trójwymiarowości i głębi, nowe „oblicze” prezentuje się majestatycznie, oferując prawdziwą jakość premium, która idealnie uzupełnia wysokie osiągi w nowych modelach FJR.

Nowa, wyszukana struktura reflektora składa się z głównej, dolnej części, która zawiera cztery kompaktowe i lekkie LED-owe lampy oraz dwa zewnętrzne światła do jazdy dziennej, podczas gdy dwa wewnętrzne światła współpracują ze światłami zewnętrznymi, gdy w użyciu są światła drogowe.

LED-owe światła pozycyjne z nowymi, wklęsłymi soczewkami
Umieszczone na zewnętrznej krawędzi reflektorów, LED-owe światła pozycyjne w kształcie litery V oraz ich wielopłaszczyznowe reflektory podkreślają trójwymiarową formę. W 2016 roku soczewki reflektorów we wszystkich motocyklach FJR będą miały wklęsłą powierzchnię, dzięki czemu LED-owe światła pozycyjne otrzymają jeszcze większą moc, sprawiając, że te najnowsze, zaawansowane technologicznie modele zyskają wygląd, który podkreśli ich dynamiczne osiągi.

Adaptacyjne światła doświetlające zakręty dla FJR1300AE/AS
Modele 2016 FJR1300AE/AS są pierwszymi motocyklami marki Yamaha, które zostały wyposażone w adaptacyjne światła doświetlające zakręt, które podczas pochylania motocykla zwiększają widoczność. Trzy LED-y znajdują się w górnej przegrodzie nad każdym z podwójnych reflektorów i włączają się kolejno, gdy inercyjne urządzenie pomiarowe (InertialMeasurement Unit - IMU) wykryje przechył przy wchodzeniu w zakręt. Reflektory są umiejscowione między każdą z lamp doświetlających tak, aby rzucać odpowiednią ilość światła na drogę, natomiast górne i dolne strefy reflektora są rozdzielone za pomocą specjalnej nasadki zarezerwowanej dla modeli FJR1300AE/AS.

Przy niskim kącie przechyłu najgłębiej położona para LED-ów włącza się automatycznie, następnie, w miarę jak motocykl zwiększa nachylenie –środkowa para, a gdy pojazd przechyli się w stopniu maksymalnym – zewnętrzna. Ten innowacyjny system działa niezależnie od tego, czy reflektory emitują światła do jazdy dziennej czy drogowej. Dzięki podwyższonej funkcjonalności podczas nocnej jazdy modele FJR1300AE/AS zyskają dodatkowy potencjał do pokonywania długich tras.

Nowe, połączone LED-owe światło tylne
Motocykle FJR na 2016 rok nie tylko posiadają nową konstrukcję reflektora, lecz także zostały wyposażone w ulepszone, LED-owe światło tylne, które podkreśla wrażenie trójwymiarowości, skoncentrowanej masy i zaawansowanej technologii.

Nowe, połączone światło tylne jest nieco szersze od konstrukcji w aktualnym modelu i zawiera zgrupowane centralnie lampy LED-owe obsługujące światło hamulca, otoczone zewnętrzną, LED-ową obwódką, natomiast każdy z kierunkowskazów składa się z trzech poziomych świateł LED-owych. To nowe światło tylne, zawierające uniesioną górną krawędź, podkreśla sportowy charakter motocykli FJR MY 2016 o ulepszonej specyfikacji.

Nowy, przeprojektowany panel oprzyrządowania
Wielofunkcyjny panel oprzyrządowania w FJR został poddany szczegółowym zmianom, zaprojektowanym z myślą o dobrej, intuicyjnej czytelności oraz ulepszonym ogólnym wyglądzie, który ma być dopasowany do bardziej sportowego charakteru maszyn na 2016 rok.

Obramowanie, które otacza trzy główne wyświetlacze, jest teraz wykończone w metalicznym, brązowym kolorze, który podkreśla udoskonaloną, wysokiej jakości specyfikację najnowszych motocykli. Nowa konstrukcja obrotomierza zawiera te same czcionki i wygląd co zegary zamontowane w jednośladach serii R, uwydatniając sportowe osiągi tego zaawansowanego technologicznie sport tourera o pojemności silnika 1298 cm3. Dla zwiększenia czytelności, centralny cyfrowy wyświetlacz LCD wyposażono w słupkowy wskaźnik poziomu paliwa, ulepszone wyświetlacze informacyjne oraz szybki niwelujące odbijanie się światła.

Te subtelne, lecz znaczące zmiany wzmacniają wrażenie jakości, funkcjonalności i stylu,  podkreślając dbałość o detale, które charakteryzują te najlepsze w swojej klasie sport tourery.

Nowa opcja kolorystyczna Matt Silver
W 2016 roku modele FJR będą dostępne w nowej wersji kolorystycznej Matt Silver, która odzwierciedla nowoczesny technologicznie charakter, udoskonalonych modeli sport tourera. Wersja kolorystyczna Dark Grey Metallic, popularna wśród właścicieli motocykli FJR, będzie oferowana z grafiką na zbiorniku paliwa, przedstawiającą logo firmy, oraz z subtelnymi wzorami na nadwoziu.

Przygotowany pod instalację systemu D-AirStreet
Modele FJR1300 MY2016 są przygotowane pod instalację systemu Dainese D-Air® Street. Zestaw instalacyjny (M-Kit) D-Air przeznaczony dla FJR1300, składający się z czujników, złączy, wyświetlacza i wsporników, łączy się z zestawem D-AirJacket (J-kit). W pierwszym kwartale 2016 roku system będzie dostępny u wybranych dealerów, u których od razu będzie można go zamontować.

Nowe właściwości FJR1300A/AE/AS
  • Nowa, 6-biegowa przekładnia
  • Sprzęgłoantyhoppingowe (Assist and Slipper - A&S)
  • Reflektor z 4 lampami LED
  • Reflektory adaptacyjne z 6 lampami LED (tylko w wersjach AE/AS)
  • LED-owe światła pozycyjne
  • LED-owe kierunkowskazy
  • Nowa konstrukcja panelu oprzyrządowania z 3 tarczami
  • Nowa konstrukcja tylnej ramy pomocniczej z połączonym światłem LED
  • Przeprojektowany tylny błotnik
  • Przygotowany pod instalację systemu D-Air

Główne właściwości techniczne FJR1300A/AE/AS
  • 4-cylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą silnik DOHC o pojemności 1298 cm3
  • Czysty i cichy system wału napędowego
  • Elektronicznie regulowane systemy zawieszenia w FJR1300AE/AS
  • Widelectypu upside down w FJR1300AE/AS
  • Aluminiowa rama Deltabox i wahacz
  • Elektronicznie regulowana szybka przednia
  • Regulowana owiewka, siedzisko (2 pozycje) i kierownica (3 pozycje)
  • Regulacja trybów pracy silnika Yamaha D-MODE
  • Elektroniczne sterowanie przepustnicą(YCC-T)
  • Przełączany system kontroli trakcji (TCS)
  • ABS i jednolity układ hamulcowy
  • Łatwy w obsłudze tempomat
  • Duży, 25-litrowy zbiornik paliwa
  • Kufry boczne, podgrzewane manetki i 12 v gniazdko na wyposażeniu standardowym
  • Zaprojektowany tak, by ułatwić montaż dodatkowych akcesoriów turystycznych

Ekskluzywne właściwości FJR1300AS
YCC-S (elektroniczne sterowanie zmianą biegów Yamaha) bezsprzęgłowy system zmiany biegów

Kolory:
  • Matt Silver (nowy)
  • Tech Graphite (kontynuacja)
Dostępność: marzec 2016
Autor: .
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:

Yamaha FJR1300 na 2016 rok w zbliżeniu

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: