Strona główna » Samochody » Aktualności - samochody » Upał? Czas na kabriolety!

Upał? Czas na kabriolety!

kabriolet
Dodano: 08. 08. 2013
Tagi: Cabriolet, Cabrio

Komu w te gorące dni nie marzy się przejażdżka samochodem z otwartym dachem podczas której rozgrzana głowa chłodzona jest zimnym strumieniem powietrza? Choć Polska nie jest rajem dla fanów samochodów z otwieranym dachem, a krótkie, często deszczowe lato i zmienna pogoda nie sprzyjają wycieczkom kabrioletami, to w czerwcu zanotowano rekordowy popyt na tego rodzaju samochody.

kabriolet
kabriolet
kabriolet
W porównaniu do rynków krajów śródziemnomorskich czy ciepłych stanów USA w Polsce sprzedawana jest symboliczna liczba kabrioletów, chociaż i tak jest znacznie lepiej niż jeszcze kilka lat temu. Kiedy sprzedawano przeszło pół miliona samochodów rocznie (w 1998 i 1999 roku) kupowano zaledwie około 60 kabrioletów. W roku 2012 kiedy sprzedano 270 tysięcy aut osobowych, aż 508 posiadało otwieranym dach. Udział w rynku wyniósł więc 0,19% , który jest nieznacznie niższy od szczytowego roku 2007(0,23% przy 763 sztukach), ale w porównaniu do końcówki lat 90tych (0,01% udziału) postęp jest duży.
Analizując sprzedaż w poszczególnych miesiącach widać naturalną tendencję klientów do dokonywania zakupu w czasie wiosenno-letnim. W 2012 roku od marca do czerwca wykonano ponad 60% całej rocznej sprzedaży. W pierwszym półroczu 2013 roku wyniki były lepsze od tego samego okresu poprzedniego roku: 368 sztuk wobec 342 rok wcześniej. W samym czerwcu bieżącego roku zarejestrowano 142 kabriolety. Był to najlepszy miesiąc w tym segmencie od lat.

kabriolet
kabriolet
Wśród samochodów typu cabrio brylują marki premium. W 2012 roku liderem sprzedaży był Mercedes, z wydanymi 123 kabrioletami. Drugie miejsce zajął jego bezpośredni konkurent, BMW (99 sprzedanych aut). Trzecie miejsce przypadło Mazdzie, z 68 sprzedanymi MX5. Wśród modeli na podium znalazły się: BMW Z4 (77 sztuk), Mazda MX5 (68 sztuk) i Mercedes SLK (58 sztuk).

W tym roku na pierwszych miejscach marki niemieckie zamieniły się miejscami. To BMW sprzedało więcej samochodów niż Mercedes (47 szt. do 41 szt.). Na trzecim miejscu Mazda z wydanymi 38 kabrioletami. Mimo, że Mazda znalazła się na końcu podium to jej model – MX5 jest najlepiej sprzedającym się autem typu cabrio w pierwszym półroczu 2013. Na drugim miejscu znalazło się zdetronizowane BMW Z4, a podium zamyka podobnie jak rok wcześniej Mercedes SLK.

Jeśli ktoś chce się bardzo wyróżnić kupując kabriolet, może nabyć na przykład model Bentley Continental (w ciągu trzech lat kupiła go tylko jedna osoba), jednak ceny zaczynają się od 220 tysięcy euro.
Autor: .
Źródło: Samar
0
Komentarze do:

Upał? Czas na kabriolety!

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: