Strona główna » Serwis główny » Aktualności » Polki chcą być mobilne. Ale co to dla nich oznacza?

Polki chcą być mobilne. Ale co to dla nich oznacza?

W Polsce prawo jazdy ma 9 mln kobiet i 11 mln mężczyzn. Panie jednak szybko nadrabiają braki – aż 87% młodych Polek, które nie zrobiły jeszcze uprawnień, planuje w najbliższym czasie rozpoczęcie kursu. Kobietom coraz bardziej zależy na mobilności. Jest ona jednak rozumiana szerzej niż zwykłe przemieszczanie się z punktu A do punktu B.


28% kobiet uczestniczących w badaniu instytutu badawczego Ipsos „Mobilna Polka”, zrealizowanym na zlecenie Volkswagen Financial Services, wymieniło samochód jako najważniejsze skojarzenie z mobilnością. Co ciekawe, panie wskazywały spontanicznie auto o połowę częściej niż panowie. Internet oraz technologie komunikacji stanowiły drugą istotną grupę skojarzeń.

Swoją mobilność w pracy kobiety oceniły wyżej niż mężczyźni: jako mobilne i bardzo mobilne określiło się 81% pań. Jeśli chodzi o panów, w podobny sposób powiedziało o sobie 72% badanych. Za najbardziej mobilne uznają się kobiety w wieku 36–45 lat, i to w przypadku wszystkich trzech kategorii: transportu, pracy oraz nowych technologii. Coraz więcej kobiet rozumie mobilność nie tylko jako przemieszczanie się, lecz także szybkość, wygodę i niezależność.

„Zmieniająca się rola kobiet w życiu rodzinnym i życiu zawodowym sprawia, że auto jest dziś dla nich artykułem pierwszej potrzeby. Pozwala ono na swobodne organizowanie swojego dnia i odpowiada współczesnemu stylowi życia oraz rosnącej aktywności pań. Słowa »niezależność«, »wolność« i »otwartość« pojawiają się bardzo często, gdy chodzi o kobiecy sposób postrzegania mobilności. Świadczy to, że nowoczesne technologie są dla kobiet zdobyczą, którą utożsamiają z własnymi zmieniającymi się potrzebami” – mówi serwisowi infoWire.pl psycholożka Małgorzata Ohme, właścicielka portalu Ohme.pl.

Jeżeli w rodzinie jest samochód, to wciąż częściej użytkuje go mężczyzna. Nie dziwi więc, że zwiększa się liczba kobiet zamierzających kupić własny pojazd. Takie plany ma 47% badanych kobiet i 50% – mężczyzn.

„Kobiety potrzebują mobilności. A mobilność to dla nich wygoda, bezpieczeństwo i niezależność. Dostęp do aut jest dziś łatwiejszy, co odpowiada wymaganiom współczesnych Polek. Nie muszą już one zbierać przez wiele lat na nowy samochód. Zamiast tego za miesięczną opłatą mogą użytkować pojazd i wymieniać go co 3–4 lata, stosownie do potrzeb. Dodatkowo, użytkując nowe auto, mają w pakiecie przeglądy serwisowe i ubezpieczenie wliczone w cenę. Nie muszą więc o nic się martwić. Wystarczy jedynie tankować i można być mobilną, tak jak się chce i kiedy się chce”
– stwierdza Edyta Barmentloo, dyrektor Departamentu Marketingu Volkswagen Financial Services.


Edyta Barmentloo – dyrektor Departamentu Marketingu Volkswagen Financial Services; o wynikach badania „Mobilna Polka”



Małgorzata Ohme – psycholożka, właścicielka portalu Ohme.pl; o wynikach badania „Mobilna Polka”
Autor: .
Źródło: infoWire
0
Komentarze do:

Polki chcą być mobilne. Ale co to dla nich oznacza?

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: