Strona główna » Samochody » Aktualności - samochody » Nowy Fiat Panda 4x4 jest już dostępny w Polsce

Nowy Fiat Panda 4x4 jest już dostępny w Polsce

Fiat Panda 4x4
Dodano: 14. 11. 2012
Tagi: Off Road, Fiat, Fiat Panda, 4x4, Fiat Panda 4x4

Do oferty modelowej nowej Pandy w Polsce dołącza wersja z napędem 4x4. Jest to najlepiej standardowo wyposażona wersja modelu w gamie nowej Pandy.
Zobacz także: obszerną galerię zdjęć Fiata Panda 4x4 »
Klient otrzymuje, pomijając w tym miejscu terenową stylistykę samochodu, bogate wyposażenie standardowe, które  obejmuje m.in.: klimatyzację z filtrem przeciwpyłowym, radioodtwarzacz CD+MP3 (6 głośników), systemy ELD (elektroniczna blokada dyferencjału) i ESP (system stabilizacji toru jazdy z ASR i Hill Holder), system ABS z EBD (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania z systemem wspomagania hamowania BAS), przednie poduszki powietrzne i kurtyny powietrzne, elektryczne wspomaganie kierownicy DualdriveTM z trybem City, elektryczne podnoszenie szyb przednich, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, ESS - system sygnalizacji awaryjnego hamowania, felgi ze stopów lekkich 15-calowe z oponami 175/65 R15 M+S, komputer pokładowy z menu w j. polskim, system tankowania Smart Fuel, światła do jazdy dziennej (DRL), system Start&Stop, centralny zamek sterowany z pilota.

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Klient może wybrać jeden z 12 kolorów nadwozia (w tym 5 metalizowanych).

W skład równie bogatego wyposażenia opcjonalnego wchodzi m.in. innowacyjny system „City Brake Control", przesuwna kanapa tylna oraz system audio/nawigacji Blue&Me TomTom2 LIVE.
Tak bogato wyposażona nowa Panda 4x4, z bardzo oszczędnym i ekologicznym silnikiem 1,3  MultiJet II (produkowanym w Polsce przez Fiat Powertrain Technologies w Bielsku-Białej), jest dostępna już na polskim rynku w cenie promocyjnej 59 990 złotych.

Fiat Panda 4x4 to jedyny samochód o napędzie 4WD (na cztery koła) w segmencie „A". Następca bestsellera sprzed 29 lat, okrzykniętego najmniejszym i najbardziej fascynującym „śmiałkiem" w swej kategorii, dzisiejsza Panda 4x4 to prawdziwy as w rękawie, zdolny do sprawnego przemieszczania się zarówno po nawierzchniach górskich szlaków, jak i do pokonywania meandrów dżungli wielkiego miasta.

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Panda 4x4 może bez trudu mierzyć się z trudniejszym terenem, czego dowodzi wartość nie tylko jej prześwitów: 160 mm ale i „terenowych" kątów nadwozia. Kąt najazdu, to maksymalny kąt przedniej części samochodu zanim nadwozie zahaczy o grunt. Kąt zejścia, to maksymalny kąt podjazdu tyłem z powierzchni poziomej bez dotknięcia podłoża. Kąt rampowy z kolei, to maksymalny kąt trójkąta równoramiennego pomiędzy osiami, bez kontaktu podłoża z podwoziem pojazdu. Wartości te dla nowej Pandy 4x4 wynoszą odpowiednio: 210 (kąt najazdu), 360 (kąt zejścia) oraz 200 (kąt rampowy).

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4 wyposażony jest w napęd 4WD typu „Torque On Demand", obejmujący dwa mechanizmy różnicowe oraz elektroniczne sprzęgło międzyosiowe. Jest to system stałego napędu na cztery koła ze sterownikiem elektronicznym, który w sposób płynny i proporcjonalny rozdziela moc napędu na oś przednią i tylną w zależności od bieżących warunków trakcyjnych podłoża. System ten działa całkowicie automatycznie i nie wymaga żadnych okresowych czynności obsługowych.

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Wyposażenie standardowe nowego Fiata Panda 4x4 obejmuje system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESC wraz z mechanizmem różnicowym o elektronicznie ograniczanym tarciu wewnętrznym ELD (Electronic Locking Differential). ELD jest systemem wspomagającym jazdę na podłożu o niskiej przyczepności (śnieg, lód, błoto, itp.) poprzez przyhamowanie koła o śladowej trakcji, (albo poślizgu większym niż innego koła), przekazując moment obrotowy na koło lepiej „trzymające się" nawierzchni. Funkcja ta może być aktywowana ręcznie przyciskiem obok dźwigni selektora biegów i działa przy prędkości poniżej 50 km/h.

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Przyczepność zapewniają specjalne opony 175/65 R15 84T M+S, wykazujące optymalne własności jezdne i trakcyjne na podłożu ośnieżonym. Opony te gwarantują pewność prowadzenia w warunkach letnich i deszczowych, a także odpowiednią charakterystykę trakcyjną w warunkach off-roadowych.

Zawieszenie samochodu z napędem 4WD ma dwa zasadnicze cele do spełnienia: zapewnić odpowiedni stopień komfortu podróży i prowadzenia oraz należyte własności jezdne i bezpieczeństwo, ale także umożliwić sprawne poruszanie się w trudniejszych warunkach, szczególnie off-roadowych.

Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Z tego właśnie względu dla Pandy 4x4 wybrano dwa wypróbowane układy zawieszenia: niezależne na kolumnach McPherson z przodu oraz półzależne z wykorzystaniem belki skrętnej z tyłu, specjalnie skalibrowane dla samochodu z napędem 4WD. Obecne zawieszenie kół tylnych jest lżejsze wagowo niż trójkątne wahacze wleczone stosowane w Pandzie poprzedniej generacji i zapewnia wyższy komfort fizyczny oraz akustyczny jazdy przy identycznej charakterystyce w warunkach off-road.
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Fiat Panda 4x4
Autor: E. Domańska
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:

Nowy Fiat Panda 4x4 jest już dostępny w Polsce

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: