Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » Nowa Yamaha YZF-R1 w zbliżeniu

Nowa Yamaha YZF-R1 w zbliżeniu

Nowa Yamaha YZF-R1

Podczas konferencji prasowej na targach EICMA Yamaha zaprezentowała jedną z najbardziej oczekiwanych nowości roku 2015 - model YZF-R1. Nowa generacja R1 jest wyposażona w technologię z wyścigów MotoGP, zatem nie dziwi fakt, że podczas oficjalnej prezentacji na scenę wjechał na niej dziewięciokrotny mistrz świata - Valentino Rossi. 

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Maszyna została wyposażona w nowy kompaktowy rzędowy silnik, 4-cylindrowy, 4-zaworowy z krzyżowym wałem korbowym, o pojemności 998 cm3, rozwijający moc 200 KM.

Nowe podwozie o krótkim rozstawie osi (1405 mm) dzięki zastosowaniu magnezowej ramy pomocniczej i magnezowych kół waży tylko 199 kg w stanie gotowym do jazdy i 179 kg na sucho.

Już same liczby 200 KM i 199 kg pokazują wyjątkowy potencjał wyścigowy nowego motocykla R1, największe różnice nie są jednak widoczne gołym okiem.

Centralnym ośrodkiem nerwowym maszyny jest 6-osiowy moduł bezwładnościowy, który w ciągły sposób monitoruje położenie podwozia w trójwymiarze, zapewniając kontrolę mimo nadsterowności, uślizgu, uniesienia przedniego koła, a także podczas hamowania i w momencie ruszania. Yamaha R1.

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
W pełni regulowane systemy przedniego i tylnego zawieszenia zostały opracowane przez KYB we współpracy z Yamahą w celu uzyskania precyzyjnego prowadzenia i efektywnej dostawy mocy na torze i autostradzie. Widelec 43 mm, typu upside down oferuje skok koła 120 mm, a razem z przednią osią o dużej średnicy 25 mm, R1 zapewnia doskonałe właściwości tłumienia o przewidywalnej reakcji podczas hamowania i na zakrętach.

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Z tyłu motocykla, nowy, skierowany ku górze wahacz o konstrukcji przypominającej kratownicę aktywuje system zespolonego zawieszenia typu Monocross, który został zaprojektowany tak, aby zoptymalizować przeniesienie mocy z silnika na powierzchnię toru. Starannie wyważona zależność między pozycją osi, pozycją zębatki zdawczej i długością wahacza ma na celu zapewnienie stabilnego, precyzyjnego i efektywnego prowadzenia podczas przyspieszania, hamowania i na zakrętach.

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Przednie hamulce o zaawansowanej specyfikacji wykorzystują dwie przednie tarcze o średnicy 320 mm, które są wyposażone w nowe, 4-tłoczkowe zaciski monoblock i przewody ze stali nierdzewnej oraz nową dźwignię hamulca. Ten wyszukany system zapewnia wyjątkowe działanie hamulców o wysokim poziomie wyczucia i precyzyjnej odpowiedzi zwrotnej – a jego lekka konstrukcja zmniejsza moment bezwładności wokół osi przedniego koła, przyczyniając się do lepszego prowadzenia.

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Kompaktowy system tylnego hamulca wykorzystuje tarczę o średnicy 220 mm, z jednotłoczkowym zaciskiem typu pin-slide.

Nowa Yamaha YZF-R1 jest naszpikowana elektroniką I została między innymi wyposażona w:

  • 6-osiowy inercyjny moduł pomiarowy (6-axis Inertial Measurement Unit – IMU)
  • nowy system kontroli trakcji (TCS) z czujnikiem kąta pochylenia
  • system kontroli poślizgu (SCS)
  • system kontroli uniesienia przedniego koła (Front LIFt control system – LIF)
  • system kontroli startu (Launch Control System – LCS)
  • system szybkiej zmiany biegów (Quick Shift System – QSS)
  • wybór trybu mocy (Power mode selection – PWR)
  • system kontroli jazdy Yamaha (Yamaha Ride Control – YRC)
  • opcjonalne urządzenie kontroli komunikacji (Communication Control Unit – CCU)

Dane techniczne

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1

Silnik

Typ silnika

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, DOHC, nachylony do przodu, rzędowy, 4-cylindrowy, 4-zaworowy

Pojemność

998 cm3

Średnica x skok tłoka

79,0 mm x 50,9 mm

Stopień sprężania

13,0 : 1

Moc maksymalna

147,1 kW (200,0KM) @ 13 500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

112,4 Nm (11,5 kg-m) @ 11 500 obr./min

Układ smarowania

Mokra miska olejowa

Typ sprzęgła

Mokre, Wielotarczowy

Gaźnik

Wtrysk paliwa

Układ zapłonu

TCI (cyfrowy)

Układ rozrusznika

Elektryczny

Skrzynia biegów

Z kołami w stałym zazębieniu, 6-biegowa

Napęd końcowy

Łańcuch

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1

Podwozie

Rama

Aluminiowa, Deltabox

Układ przedniego zawieszenia

Widelec teleskopowy, Ø 43 mm

Skok przedniego zawieszenia

120 mm

Kąt wyprzedzania sworznia zwrotnicy

24º

Wyprzedzenie

102 mm

Układ tylnego zawieszenia

Wahacz, Wahaczowe

Skok tylnego zawieszenia

120 mm

Hamulec przedni

Podwójny, hydrauliczny tarczowy, Ø 320 mm

Hamulec tylny

Hydrauliczny jednotarczowy, Ø 220 mm

Opona przednia

120/70 ZR17M/C (58W)

Opona tylna

190/55 ZR17M/C (75W)

Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1
Nowa Yamaha YZF-R1

Wymiary

Długość całkowita

2 055 mm

Szerokość całkowita

690 mm

Wysokość całkowita

1 150 mm

Wysokość siodełka

855 mm

Rozstaw kół

1 405 mm

Minimalny prześwit

130 mm

Masa z obciążeniem (wliczając wypełnione zbiorniki oleju i paliwa)

199 kg

Pojemność zbiornika paliwa

17 litrów

Pojemność zbiornika oleju

3,9 litrów

Nowa Yamaha YZF-R1

Jak zapowiedział producent nowa Yamaha YZF-R1 będzie dostępna w marcu 2015 roku.
Autor: ED
Źródło: Yamaha Motor Polska
0
Komentarze do:

Nowa Yamaha YZF-R1 w zbliżeniu

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: