Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - już w polskich salonach

Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - już w polskich salonach

Honda CRF250L MY 2013
Dodano: 22. 07. 2012
Tagi: Supermoto, Honda, Motocross, Honda CRF250L

Dla Pań, które poza jazdą motocklem po mieście, doceniają również uroki jazdy w terenie Honda ma ciekawą propozycję – nową Hondę CRF205L.

Dual-purpose to DNA Hondy. W latach 70-tych linię tych pojazdów zapoczątkował model XL250S, motocykl stworzony zarówno do jazdy po ulicach, jak i w terenie. Kolejne modele XL cieszyły się niezwykłą popularnością i również stawały się legendą, udowadniając że ekonomiczny, łatwy w użyciu, jednocylindrowy, czterosuwowy silnik w stosownej ramie, tworzy uniwersalny pojazd oferujący kierującemu radość z jazdy w niemal każdych warunkach.

Honda CRF250L MY 2013
Honda CRF250L MY 2013
Honda CRF250L MY 2013
Tradycje i wieloletnie doświadczenie Hondy bezpośrednio związane z zawodami off-roadowymi, czy też pojazdami dual-purpose - okazały się niezwykle pożyteczne podczas prac rozwojowych nad nowym modelem i były inspiracją dla całego zespołu przygotowującego ten projekt.

Przy planowaniu Hondy CRF250L na pierwszym miejscu postawiono potrzeby klienta. Łatwość użytkowania, praktyczność czy wygoda, mają być kluczowymi elementami, które dostarczą kierującemu przyjemności z jazdy na co dzień w zatłoczonym mieście oraz weekendowych wypadów w teren.

Założeniem inżynierów Hondy było stworzenie wszechstronnego pojazdu, który doskonale spełniałby wszystkie te oczekiwania. CRF250L został zatem wyposażony nie tylko w mocną, lecz także oszczędną i wytrzymałą jednostkę napędową oraz uniwersalna ramę. Przystępna cena i niskie koszty utrzymania przy zachowaniu niezwykle wysokiej jakości z jakiej, na całym świecie, znana jest marka Honda to niewątpliwe atuty modelu.

Honda CRF250L MY 2013
Honda CRF250L MY 2013
Honda CRF250L MY 2013
Niebagatelną siłą napędową całego projektu oraz motywacją dla inżynierów było skonstruowanie motocykla który pomoże w realizacji marzeń licznej rzeszy miłośników marki Honda.

Opis modelu

RF250L to wszechstronny motocykl do jazdy w najróżniejszych warunkach. Jego wymiary, ergonomia, niska waga, 43 mm widelec upside-down Showa oraz system Pro-link zastosowany w tylnym zawieszeniu, sprawiają że model ten doskonale radzi sobie na nieutwardzonym gruncie, a także w centrum miasta. Pojedynczy cylinder zastosowany w silniku zapewnia odpowiednią ilość mocy i momentu przy niskim zużyciu paliwa. Ostre i dynamiczne linie nadwozia nawiązują do legendarnych sportowych modeli CRF.

Honda CRF250L MY 2013
Honda CRF250L MY 2013
Idea która przyświecała zespołowi projektantów to stwierdzenie “ ekonomiczny i praktyczny na co dzień, a rozrywkowy i porywający w weekendy!”

Zasadnicze założenia

   Silnik


Silnik CRF250L to lekka, kompaktowa, chłodzona cieczą, jednocylindrowa jednostka o pojemności 249 cm3 wyposażona w rozrząd DOHC. Dzięki temu, że moc oddawana jest płynnie w niskich zakresach obrotowych motocykl bardzo dobrze daje się wyczuć kierującemu. Praca krótko skokowego silnika jest również znakomita przy wysokich obrotach. W pełnym zakresie obrotów CRF250L zapewnia ciągłą i jednostajną dostawę mocy.

Stworzenie jednostki o takiej charakterystyce wymagało od konstruktorów wiele wysiłku w zakresie prac nad zasilaniem silnika i układem wydechowym. Wymiary układu dolotowego oraz układu wydechowego zostały idealnie dostosowane do parametrów jednostki napędowej. Nowo zaprojektowany filtr powietrza wraz z pojemnym (5,7 l) airbox’em efektywnie ułatwiają przepływ powietrza.

Mając na uwadze z jednej strony wydajność, a z drugiej - ochronę środowiska, projektantom pracującym nad silnikiem CRF250L udało się stworzyć bardziej kompaktowy układ sterujący zaworami, co pozwoliło na zastosowanie mniejszej głowicy cylindra. Irydowa świeca zapłonowa wraz z precyzyjnym wtryskiem PGM-FI dodatkowo zredukowały zużycie paliwa.

By zredukować straty mocy będące wynikiem tarcia, w silniku CRF250L przesunięto cylinder niesymetrycznie względem osi wału korbowego, zaś do produkcji tłoka zastosowano odporny na ścieranie materiał dodatkowo pokryty warstwą molibdenu. Co więcej pompa olejowa uniemożliwia napowietrzanie wtłaczanego oleju.

Rozwiązania techniczne w silniku pozwoliły na zminimalizowanie jego masy oraz generowane wibracje. Nowa sześciobiegowa skrzynia biegów wraz ze sprzęgłem zostały wzmocnione i zaprojektowane, tak by poradzić sobie z dodatkowymi obciążeniami podczas jazdy w terenie.

Motocykl został wyposażony w chłodnicę o wydajności 10,7 kW, którą przed uszkodzeniami chroni osłona wykonany z polipropylenu. By sprostać wymogom Euro III czujnik O2 Lambda współpracuje z katalizatorem umieszczonym wewnątrz stożkowego tłumika.

    Podwozie

By stać się pojazdem wszechstronnym CRF250L wymagał zastosowania nowej ramy. Wykonana ze stali kołyskowa konstrukcja bez problemu uniesie ciężar dwóch osób wraz z bagażem. Nad podnóżkami zostały umieszczone osłony zapewniające ochronę przed zarysowaniami.

Rozstaw osi 1445 mm daje doskonałą stabilność i zwrotność. Masa własna motocykla to zaledwie 144 kg. Efektywny, odwrócony 43 mm widelec Showa nawiązuje konstrukcyjnie do sportowej serii CRF. Tylne zawieszenie zostało wyposażone w system Pro-Link o skoku osi 240 mm. Całość zapewnia należytą sztywność i dzięki zmniejszonej masie nieresorowanej poprawia wyczucie odczas jazdy.

Przedni hamulec z pojedynczą tarczą o średnicy 256 mm pracuje z 2-tłoczkowym zaciskiem, tylny z 220 mm tarczą wyposażony jest w zacisk 1-tłoczkowy. Hamowanie jest doskonale wyczuwalne i skuteczne, a lekkie tarcze typu wave mają właściwości samoczyszczące, pomocne w trudnych warunkach.
Lekkie aluminiowe felgi wpływają na redukcję nieresorowanej masy, a ich wzór został bezpośrednio zaczerpnięty z wytrzymałych kół sportowych CRF250/450R. 21 calowe koło z przodu i 18 calowe tylne poprawia stabilność w trudnym terenie i upodobnia CRF250L do wyczynowych motocykli off-roadowych.

    Wyposażenie/Stylistyka


Cyfrowy panel wskaźników w CRF205L posiada dwa liczniki przebiegu dziennego oraz licznik przebiegu całkowitego wraz z zegarem oraz wskaźnikiem zużycia paliwa.

Stylistyka motocykla CRF 250L wzorowana jest na sportowej serii CRF o zcentralizowanej masie i charakterystycznych trójkątnych proporcjach. Ergonomia była również jednym z istotnych czynników mających wpływ na projekt modelu. Motocykl zapewnia komfort i łatwość prowadzenia w rożnych warunkach. Szeroka kierownica z poprzeczką pozwala zająć wygodną, wyprostowaną pozycję , a 45° kąt skrętu umożliwia łatwe manewrowanie w ruchu miejskim.

Wąski zbiornik który pomieści 7,7 litrów paliwa, połączony z wygodną płaską kanapą oferuje maksymalna kontrolę i możliwość zajęcia wygodnej pozycji za kierownicą. Siedzenie na wysokości 875 mm, dzięki szczupłej i zgrabnej sylwetce, nie powinna odstraszać niższych kierowców. Kompaktowa, zamykana skrzynka narzędziowa umieszczona jest przy mocowaniu tylnego błotnika.

Specyfikacja techniczna

Honda CRF250L - Specyfikacja
Silnik
Typ
chłodzony cieczą, czterosuwowy, czterozaworowy, jednocylindrowy, DOHC
Pojemność skokowa
250 cm3
Stopień sprężenia
10.7
Moc maksymalna
23,1 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
22 Nm przy 7000 obr/min
Zużycie paliwa
3,1 l / 100 km*
Pojemność miski olejowej
1,8 l
Zapłon
tranzystorowy
Kąt wyprzedzenia zapłonu
10°
Maksymalne obroty
10500 obr/min
Rozrusznik
elektryczny
Układ zasilania wtrysk paliwa
PGM-FI
Obroty biegu jałowego
1450±100 obr/min
Średnica x Skok
76,0 x 55,0 mm
Pojemność akumulatora
12V 6Ah (10HR)
Moc alternatora
0.34 kW/5,000 obr/min
Świeca zapłonowa
SIMR8A9 (NGK)
Średnica przepustnicy
36 mm
Przeniesienie napędu
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przełożenie końcowe
łańcuch
Przełożenie wstępne
2.807
Przełożenie na biegach

1: 3.333; 2: 2.117; 3: 1.571; 4: 1.304; 5: 1.115; 6: 0.962

Przełożenie przekładni głównej
2.857
Skrzynia biegów
6 biegowa o stałym zazębieniu
Podwozie
Rama
podwójna kołyskowa
Kąt nachylenia główki ramy
27,6°
Wyprzedzenie
113 mm
Promień skrętu
2,3 m
Wymiary i waga
Masa własna
144 kg
Dopuszczalna ładowność
159 kg
Pojemność zbiornika paliwa
7,7 l
Długość x Szerokość x Wysokość
2195 x 815 x 1195 mm
Rozstaw osi
1445 mm
Wysokość siedzenia
875 mm
Prześwit
255 mm
Koła, zawieszenie i hamulce
Przedni hamulec
hydrauliczny, tarczowy, 256 mm, zacisk 2-tłoczkowy
Przednie koło
szprychowe (rozmiar obręczy: 21 x 1,60)
Przednia opona
3.00-21 51P
Tylny hamulec
hydrauliczny, tarczowy, 220 mm, zacisk 1-tłoczkowy
Tylne koło
szprychowe (rozmiar obręczy: 18 x 2,15)
Tylna opona
120/80-18 62P
Przednie zawieszenie
odwrócony widelec teleskopowy 43 mm
Skok przedniego zawieszenie
250 mm
Tylne zawieszenie
wahacz z systemem Pro-link
Skok tylnego zawieszenia
240 mm

Podane wielkości są orientacyjne, a producent zastrzega prawo do ich zmiany bez
powiadomienia.

* Uwaga: podane wielkości zostały zmierzone przez firmę Honda w standardowych warunkach badawczych opisanych w WMTC (World Motorcycle Test Cycle). Pomiarywykonywano na hamowni podwoziowej na pojeździe w wersji standardowej, jedynie zkierowcą i bez wyposażenia dodatkowego. Rzeczywiste zużycie paliwa może odbiegaćod podanego powyżej zależnie od stylu jazdy, stanu technicznego motocykla, warunków pogodowych i drogowych, ciśnienia powietrza w oponach, zainstalowanego wyposażenia, przewożonego bagażu, wagi kierowcy i pasażera itd.


Autor: E. Domańska
Źródło: Informacja prasowa
0
Komentarze do:

Nowa Honda CRF250L na 2013 rok - już w polskich salonach

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: