Strona główna » Sporty motorowe » Aktualności - sporty motorowe » GP Australii - prezentacja toru

GP Australii - prezentacja toru

Australia Melbourne Albert Park
Dodano: 22. 03. 2010
Tagi: Formuła 1, Melbourne, Bahrajn, Grand Prix Australii

Emocje po GP Bahrajnu jeszcze do końca nie ucichły, a już szykują nam się kolejne, tym razem w wyścigu o GP Australii. Z tego powodu przygotowaliśmy krótkie przedstawienie charakterystyki toru Albert Park.

Będzie to druga tegoroczna eliminacja mistrzostw świata, a pierwsza uliczna. Tor w Melbourne jest drugim najdłuższym obiektem w kalendarzu F1. Więcej metrów liczy sobie tylko Valencia Street Circuit. Kierowcy ścigają się dookoła malowniczego jeziora Albert Park.

Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009
Jenson Button
Jenson Button w Melbourne w 2009 roku
Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009
Od 1996 roku, dziesięciokrotnie zwycięzca wyścigu o GP Australii zostawał w tym samym roku mistrzem świata. Jest, więc o co się ścigać.

Jedynym kierowcą, który jeździł we wszystkich zawodach o GP Australii organizowanych w Melbourne jest Rubens Barrichello. Brazylijczyk kierował na torze Albert Park bolidami 5 różnych stajni: Jordan, Steward, Ferrari, Honda i Brawn GP. W niedzielę dojdzie do tego grona 6 zespół, czyli Williams. 4-krotnie stawał zajmował 2 miejsce, a raz stanął na najniższym stopniu podium.


Tor Albert Park, mimo iż nie posiada długich prostych, które są bardzo męczące dla silników, to i tak jest wymagający jeśli chodzi o jednostki napędowe. Wyzwaniem będzie niewątpliwie chłodzenie silnika. Długie sekcje wolnych i średnich zakrętów nie sprzyjają dobremu przepływowi powietrza do systemów chłodzących.

Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009
Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009
Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009

 

Prezentacja toru Albert Park przez ekipę Williams

 

Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009
Australia Melbourne Albert Park
GP Australii 2009
Robert Kubica
Robert Kubica w Melbourne w 2009 roku

Około 2/3 okrążenia kierowcy pokonują z pedałem gazu wciśniętym w podłogę. Mimo to, ważniejszy od mocy jest moment obrotowy silników, gdyż to on pozwala na błyskawiczne przyspieszanie po wyjścia z wolniejszych zakrętów.

Z racji tego, że jest to tor uliczny na początku weekendu kierowcy mogą cierpieć na braki w przyczepności. W dzień wyścigu tor będzie już nagumowany, ale z pewnością nie aż tak dobrze jak stały obiekt wyścigowy. Duży ładunek paliwa na starcie tylko pogłębi problemy z przyczepnością bolidów.

Zawody w Melbourne zostały przesunięte na wieczorną porę czasu lokalnego, tak aby kibice F1 z Europy mogli śledzić swoich ulubieńców o bardziej ludzkiej porze. W związku z tym kwalifikacje odbędą się w sobotę, o godzinie 7.00 czasu polskiego, a start do wyścigu zaplanowano w niedzielę, równo o 8.00 czasu polskiego.

 

Przejazd toru Albert Park z Red Bullem 

Oczywiście bardzo gorąco zapraszamy wszystkich do śledzenia całego wyścigowego weekendu razem z portalem V10.pl. Na naszej stronie znajdziecie zawsze najświeższe wyniki, relacje i zdjęcia z każdego dnia GP. Dodatkowo na naszym forum staramy się zawsze opublikować działającą transmisję live, z treningów, kwalifikacji i samego wyścigu.

Zapraszamy również do zabawy w Lidze Typerów. Jeśli typowaliście w Bahrajnie to nie zapomnijcie zrobić tego przed GP Australii. Nawet jeżeli ominęliście wyścig na torze Sakhir to nic straconego, jedno GP można bardzo szybko nadrobić dobrym typowaniem w następnych, a jest o co walczyć! Główną nagrodą jest wyjazd na GP Włoch na tor Monza!

Autor: J. Rutkowski
Źródło: V10.pl
0
Komentarze do:

GP Australii - prezentacja toru

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: