Strona główna » Motocykle » Aktualności - motocykle » BMW F 800 GS Adventure - łakomy kąsek dla globtroterów

BMW F 800 GS Adventure - łakomy kąsek dla globtroterów

2013 BMW F 800 GS Adventure
Dodano: 06. 05. 2013
Tagi: BMW, BMW F800 GS, BMW F 800 GS Adventure

BMW F 800 GS Adventure to turystyczne enduro, które zostało stworzone dla prawdziwych globtroterów.

"Nie ważne dokąd podróżujesz, nie ważne po jakim terenie" z F 800 GS Adventure poradzisz sobie z każdą przygodą - zapewnia producent.
Zobacz także: obszerną galerię zdjęć nowego BMW F 800 GS Adventure »
Sercem maszyny jest potężny 2-cylindrowy silnik rzędowy w układzie twin o mocy 63 kW (85 KM). Z 83 Nm momentu obrotowego to enduro posiada wystarczające rezerwy mocy do pokonania nawet najtrudniejszych wyzwań terenowych z doskonałą pewnością.

2013 BMW F 800 GS Adventure
2013 BMW F 800 GS Adventure
2013 BMW F 800 GS Adventure
Dzięki 24-litrowemu zbiornikowi i zużyciu paliwa na poziomie 4,3l przy 90 km/h może przebyć odległość, przy których baki innych już wyschły.

Zarówno na wydmach piaskowych, przełęczach górskich jak i przeprawach rzecznych, nowy F 800 GS Adventure sprosta każdemu zadaniu jakie może napotkać w odległych miejscach.
Jego rdzeniem jest odporna na skręcanie rama rurowa ze stali ze skokiem amortyzatora 230 mm z przodu i 215 mm z tyłu.

Jeździec wspomagany jest elektronicznie przez "tryb enduro", który optymalizuje reakcję zawieszenia na luźnych nawierzchniach. ABS należy do wyposażenia standardowego.

2013 BMW F 800 GS Adventure


F 800 GS Adventure  dostępny w wersji z obniżoną mocą do 35 DIN kW (48 KM) oraz stosunku mocy do masy własnej nieprzekraczającej 0,2 kW/kg jest dostosowany do wymogów prawa jazdy kategorii A2.

Dla zapewnienia jeszcze większego poczucia bezpieczeństwa i pewności zarówno podczas manewrów jak i prowadzenia istnieje możliwość zamówienia motocykla w wersji z niskim siedzeniem lub z niskim zawieszeniem.

2013 BMW F 800 GS Adventure
2013 BMW F 800 GS Adventure
2013 BMW F 800 GS Adventure
Motocykl jest dostępny w dwóch kolorach: matowym Sandrover i dynamicznym Red Racing.

W tym roku dla osób, któe chcą być perfekcyjnie przygotowane i wyruszyć na następną wyprawę z F 800 GS Adventure tak szybko, jak tylko to możliwe, dostępna jest  ekskluzywną wersja Launch Edition (wyłącznie w matowym kolorze Sandrover).

2013 BMW F 800 GS Adventure
2013 BMW F 800 GS Adventure
2013 BMW F 800 GS Adventure
Launch Edition łączy najlepsze pakiety wyposażenia (Pakiet Comfort, Pakiet Enduro, Pakiet Dodatków Specjalnych) posiadając wyposażenie dobrane z myślą o dalekich podróżach:
  • Komputer pokładowy
  • Podgrzewane manetki
  • Centralna podstawka
  • ASC
  • Tryb Offroad
  • Zestaw aluminiowych kufrów bocznych z zamkami
  • Mocowane kufra centralnego

Dane techniczne:

Silnik  
RodzajChłodzony cieczą, dwucylindrowy 4-suwowy, czterozaworowy, z dwoma wałkami rozrządu w głowicy, układ smarujący z suchą miską olejową
Średnica cylindra/skok tłoka82 mm x 75.6 mm
Pojemność798 cm3
Moc znamionowa63 kW (85 KM) przy 7,500 obr/min (opcjonalnie wersja: 35 kW (48 KM) przy 7,000 obr/min.)
Maks. moment obrotowy83 Nm przy 5,750 obr/min (opcjonalnie wersja: 63 Nm przy 4,000 obr/min.)
Stopień sprężania12.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiemElektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/System sterujący silnikiem BMW, zapłon twin-spark
Kontrola emisji spalinTrójdrożny katalizator z zamkniętym obiegiem, zgodny ze standardem EU-3
Osiągi/Zużycie paliwa  
Prędkość maksymalna193 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h4,3 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h5.7 l/100 km
Rodzaj paliwaBenzyna bezołowiowa, o minimalnej LO 95
Instalacja elektryczna  
AlternatorAlternator trójfazowy 400 W
AkumulatorTyp 12 V/14 Ah
Przeniesienie napędu  
SprzęgłoWielotarczowe mokre, sterowane mechanicznie
Skrzynia biegów6-stopniowa z kołami zębatymi o stałym zazębieniu zintegrowana ze skrzynią korbową
NapędZamknięty łańcuch O-ring z amortyzatorem wstrząsów w piaście tylnego koła
Zawieszenie/Hamulce  
RamaRurowa rama przestrzenna z silnikiem przenoszącym obciążenie
Mocowanie/Zawieszenie przedniego kołaWidelec teleskopowy Upside-down, średnica 43 mm
Mocowanie/Zawieszenie tylnego kołaOdlewany wahacz aluminiowy z tłumieniem progresywne,z regulacją napięcia wstępnego sprężyny pokrętłem. Regulowane tłumienie odbicia.
Skok zawieszenia przód/tył230 mm/215 mm
Rozstaw kół1578 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy117 mm
Kąt nachylenia główki ramy64°
Kołaszprychowe
Rozmiar obręczy, przód2.15 x 21"
Rozmiar obręczy, tył4.25 x 17"
Opony, przód90/90 - 21 54V
Opony, tył150/70 - 17 69V
Hamulce, przódDwie pływające tarcze, średnica 300 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy
Hamulce, tyłJedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy
ABSSystem ABS BMW Motorrad
Wymiary/masy  
Długość2305 mm
Szerokość (z lusterkami)925 mm
Wysokość (bez lusterek)1450 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia890 mm (obniżone zawieszenie 860 mm)
Długość łuku krokowego na pusto1960 mm (obniżone zawieszenie 1920 mm)
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1)229 kg
Masa sucha 2)- kg
Dopuszczalna masa całkowita454 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym)225 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa24.0 l
Rezerwa paliwaOkoło 4.0 l

 
1)Zgodnie z dyrektywą 93/93/WE ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi, zatankowany co najmniej w 90 procentach efektywnej pojemności zbiornika paliwa.
2)Masa własna bez płynów eksloatacyjnych.

 

Autor: E.D.
Źródło: bmw-motorrard
0
Komentarze do:

BMW F 800 GS Adventure - łakomy kąsek dla globtroterów

Dodaj komentarz

Nick:
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować tutaj »
Wpisz kod z obrazka: